Conform datelor Ministerului Afacerilor Interne (MAI) din România, la 25 iulie 2024, în „Monitorul Oficial” a fost publicată Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 100. Acest document aduce modificări și completări la Legea cetățeniei române nr. 21/1991, precum și la alte acte normative.
Principalele schimbări:
.jpg)
Particularitățile obținerii pașaportului
Persoanele care au depus cerere pentru obținerea sau redobândirea cetățeniei, dar nu au obținut pașaportul românesc sau cartea de identitate, vor trebui să prezinte certificatul de cetățenie sau cardul de cetățean român la depunerea cererii pentru pașaport.
De asemenea, există o cerință importantă: persoanele care au obținut cardul de cetățean român și doresc să locuiască în străinătate trebuie să depună cerere pentru obținerea pașaportului românesc, indicând țara de reședință, în termen de trei ani de la obținerea cetățeniei.
Registrul național al pașapoartelor
Una dintre schimbările cheie este îmbunătățirea sistemului informatic de înregistrare a datelor despre cetățenia română. Aceste date vor fi acum introduse în Registrul Național al Pașapoartelor Simples, care este administrat de Direcția Generală de Pașapoarte.
Redobândirea cetățeniei
Ministerul Afacerilor Interne din România a reamintit că descendenții cetățenilor români sau foștii cetățeni ai țării care doresc să redobândească cetățenia română sau să obțină documente de stare civilă, acte de identitate și documente de călătorie trebuie să se adreseze direct instituțiilor competente. Acum, pentru examinarea cererilor de redobândire a cetățeniei nu mai este necesar un demers preliminar la Direcția Generală de Pașapoarte pentru obținerea datelor din registru.
#România #cetățenie #pașaport #noi_reguli #legislație #migrație #documente

Comentarii